Mýty o salátech

6. srpna 2007 v 11:09 |  Diety

Mýty o salátech

Nejen hranolky nebo smetanová zmrzlina můžou zapříčinit, že je vám pořád všechno malé. Velkým viníkem může být i nenápadně se tvářící salát!
Mýtus č. 1
Vždyť je to jenom salát.
Jenom? Tak např. v nevinně vyhlížejícím salátu s majonézovým dresingem z KFC nebo z McDonaldu je přibližně 500 kalorií a 41 gramů tuku. Je to víc, než má hamburger- 360 kalorií, 18 gramů tuku. Kuřecí salát s vajíčkovým dresingem v průměrné pizzerii může mít klidně až 1300 kalorií a 70 gramů tuku!!!!!!!!!!!!!!!!
Mýtus č. 2
Dresink bez tuku je zdravější
Nemusí být. Ušetříte sice kalorie, který jsem obsaženy v tuku, ale většina takových dresinků je plná cukru. Často připadají až dvě lžičky bílého cukru na porci. A navíc vás za dvacet minut zase přepadne hlad. Nutriční hodnota je totiž nulová.
Mýtus č. 3
Celer má tzv. negativní kalorie (= po jeho požité se nenabírá ani deko, ale naopak- spalují se kalorie)
Se svými 6 kaloriemi v jedné lodyze sice patří k nejméně kalorickým pochutinám, přesto žádný zázrak v podobě negativních kalorií neexistuje. Je to jednoduché- cokoliv sníte, něco málo kalorií má. Aby byl celer kaloricky negativní, museli byste jedno sousto žvýkat přibližně hodinu a půl- teprve potom byste spálili jeho kalorie.
Mýtus č. 4
Je to jako NIC- vždyť je to obyčejný salát.
Obyčejný? Salátové komponenty mají spoustu neobyčejných a jedinečných vlastností. Rukola, špenát nebo řeřicha jsou plné látek, které pomáhají v prevenci proti rakovině. Mýtem ale je, že špenát obsahuje výrazné množství železa. Tento omyl vznikl údajně překlepem- kdosi se kdysi v nutričních tabulkách "sekl" o desetinnou čárku, takže se ze špenátu stal železný král, jímž ve skutečnosti není.
Mýtus č. 5
Nejhorší hřích je přidat do salátu snaninu.
Pravda, slanina by se asi neumístila na předních příčkách v hitparádě zdravých jídel, ale není to zase taková katastrofa, jak by se mohlo zdát. Jeden pečený plátek slaniny má stejné množství tuku jako dvě lžíce balkánského sýra nebo fety či lžíce slunečnicových semínek.
Mýtus č. 6
Salátem se nemůžu nijak otrávit.
Omyl. Zelenina je často nosič salmonely a dalších mikrobů. Dostanou se do ní z půdy a z kontaminované vody, ve které se zelenina často pěstuje. Dále pak ze špinavých nožů během krájení a z nemytých rukou těch, kteří se zeleninou v procesu výroby manipulují.
Mýtus č. 8
Organický salát z biozeleniny je vždy lepší.
Biozelenina je lepš chuťově i co se týče obsahu toxinů, ale musí být čerstvá! Každá zelenina každou hodinu od sklizení ztrácí vitamíny. Obyčejný salát, utřený včera, na tom bude líp než biosalát utržený před týdnem.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama